Wednesday, November 21, 2012

အခ်စ္ သီအုိရီ







ကၽြန္မက အခန္းနံရံ လိုက္ကာ အကြယ္ကေန ေကာ္ဖီ ေလးခြက္ကို ဇြန္းသံ မျမည္ေအာင္ ေဖ်ာ္ရင္း နားစိုက္ေထာင္ ေနမိတယ္။
သၾကား မထည့္နဲ႔လို႔ မွာထားတာမု႔ိ ႏို႔ဆီနည္းနည္း ထည့္ျမည္း ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေတာ္ပင္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မအႀကိဳက္ ျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

အျပင္က ဒီတစ္ခါ ေဆြးေႏြး ေျပာဆုိေနတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြက စိတ္၀င္စား စရာ။ ကၽြန္မလို အသက္ႏွစ္ဆယ္ အရြယ္ထက္ အသက္သံုး ဆယ္ေက်ာ္ မတုိ႔လို အရြယ္ေျပာတဲ့ စကားေတြက ပိုတိက် သလို၊ ယံုၾကည္မႈ သံသယ ျဖစ္စရာ မရိွ သလိုပင္။ သူတုိ႔ အရြယ္နဲ႔၊ ရင့္က်က္မႈနဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳ ေလ့လာမႈ ေတြက တစ္ခါတေလ သဘာ၀နဲ႔ ယွဥ္သလို တစ္ခါတစ္ရံ သမိုင္းဆန္ေန တတ္တယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ ေတြနဲ႔ ထပ္တူညီ ေနျပန္ေရာ။ ကၽြန္မ အတြက္ကေတာ့ သူတို႔အုပ္စု ဘာေျပာေျပာ သေဘာက်မိ ေနတတ္တယ္။ ကၽြန္မ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီး ပါသလို ကၽြန္မ မမီ လိုက္တာေတြလည္း ပါ၀င္ ေနတတ္တယ္။  မတုိ႔ ေလးေယာက္လံုးက ဘြဲ႕အသီးသီး ရရိွထားသူ ေတြမို႔ တန္ဖိုးမဲ့တဲ့ စကားေတာ့ မေျပာၾက။

မ ကေတာ့ ကၽြန္မ အစ္မလို ခင္မင္ရသူ ျဖစ္ၿပီး မနဲ႔ ပတ္သက္သမွ် စိတ္တုိင္းက် လုပ္ေပးရတယ္။ မသူငယ္ခ်င္း မ်ားကလည္း သေဘာေကာင္းသူ။ မက အေဖ၊ အေမ အုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္မွာ ႀကီးျပင္း ခဲ့သူမို႔ အရာရာ ေစ့စပ္ ေသခ်ာတယ္။ မ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မသိ။ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္လုိဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ မအပါး မွာေတာ့ ႏွစ္သက္သူေတြ ေပါမ်ား လိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ ထင္တယ္။

ဒီေန႔ ပိုစိတ္၀င္ စားစရာ ေကာင္းတဲ့ သူတို႔ စကားေတြက ႏွလံုးသားနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အခ်စ္အေၾကာင္း ေတြေပါ့။ ကၽြန္မလည္း ရည္းစားမရိွ ေသးေပမယ့္ ဒါမ်ဳိးေတာ့ စိတ္၀င္စား တယ္ေလ။ စိတ္ကူးထဲ မွာေတာ့ ခ်စ္သူ ထားမိေနတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပဲ။ ဟိန္းေ၀ယံလို ပံုစံမ်ဳိး၊ မင္းေမာ္ကြန္း ေလးလိုတစ္မ်ဳိး၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။ တကယ္တမ္းက် ဘယ္ေယာက်္ားေလးမွ ၀င့္ေတာင္မၾကည့္ဘူး။

ေကာ္ဖီ ဗန္းကိုခ်၊ မုန္႔ကို ခ်ၿပီးတာနဲ႔ မရဲ႕ေနာက္က ဗီ႐ုိေလးကို မွီရင္း တစ္ေခ်ာင္းထိုး ထိုးေနလိုက္တယ္။ မက သူ႔အနားမွာ ေနမွႀကိဳက္တယ္။ ေခၚရ လြယ္ေအာင္ေလ။ ဒီတစ္ေခ်ာင္း ထိုးကလည္း သူသင္ေပး ထားတာ။ အခု သူတို႔ ေျပာေနတာက ဧည့္ခန္း စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ အလွပန္းအိုးထဲက ႏွင္းဆီေတြအေၾကာင္း။ ကၽြန္မက အ၀ါေလး၀ယ္ မလို႔ပါပဲ။ မနက္က မေတြ႕ ေတာ့တာနဲ႔ နီရဲေနတဲ့ ႏွင္းဆီေတြ ၀ယ္လာလိုက္တာ။ သူတို႔ ေျပာမွပဲ ႏွင္းဆီဆုိတာ အဓိပၸာယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွမွန္း သိရတယ္။ မတို႔ထဲက ႏွင္းဆီ အေၾကာင္းကို အသိဆံုးက ေမကသစ္ ဆုိတဲ့တစ္ေယာက္။ သူေျပာတာနဲ႔ ႏွင္းဆီအနီ ၀ယ္လာတဲ့ ကၽြန္မကို မက ေနာက္၀ယ္ခိုင္း ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ ေျပာတာလည္း နားေထာင္ ၾကည့္ပါဦး။

“ႏွင္းဆီေတြမွာ အျဖဴ ေရာင္က ပ်ဳိမ်စ္မႈကို ကုိယ္စားျပဳတယ္။ ႏွင္းဆီ အ၀ါက အေဖာ္မြန္ အေပၚ သစၥာ ေစာင့္သိမႈကို ကုိယ္စားျပဳတယ္။ ဒီလို ႏွင္းဆီ အနီရဲရဲ ေတြက ဆႏၵ ရမၼက္ကို ကုိယ္စားျပဳတယ္။ ေနာက္အနီႀကီး မ၀ယ္နဲ႔”
“ေအး- ေနာက္တစ္ခါ မ၀ယ္ေတာ့ဘူး” လုိ႔ မက ေထာက္ခံတယ္။

“ႏွင္းဆီေတြမွာ ထူးျခား လွ်ဳိ႕၀ွက္တဲ့ အဓိပၸါယ္ ႏွစ္ခြ ထြက္တဲ့ သေဘာေတြ ရိွတယ္ဟ”

“ဆုိစမ္းပါဦး”

“စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ သလို၊ ျမင့္ျမတ္သလို၊ ညစ္ညမ္းတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ႏွင္းဆီက သဘာ၀ တရားရဲ႕ က်က္သေရ၊ ခ်စ္သူရဲ႕ အလွအပ ခံစားမႈ၊ လူသား ေတြရဲ႕ အခ်စ္အတြက္၊ ကတိ က၀တ္ေတြ အတြက္လည္း ကုိယ္စားျပဳတယ္”

“ႏွင္းဆီ ဥယ်ာဥ္မွဴး နဲ႔မ်ား ေတြ႕ခဲ့လား မသိဘူး။ ဆက္လက္ ရွင္းပါဦး”

“ေၾသာ္- ငါေျပာတာကို မယံုလို႔လား။ စိပ္ပုတီး ဘယ္ကေပၚ လာတာလဲ သိလား”

“ဟင့္အင္း”

အားလံုး ေခါင္းယမ္း လိုက္ၾကတယ္။
“စိပ္ပုတီး Rosary  က Virgin Mary  ဆုေတာင္း၀တ္ ျပဳရာ ဥယ်ာဥ္၊ ေကာင္းကင္ ဘံုရဲ႕ ႏွင္းဆီလို႔ အဓိပၸာယ္ တင္စားၾကတယ္။ လူသားတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ ခံစားႏိုင္တဲ့ ႏွင္းဆီ ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုတင္စား ရာကေန စိပ္ပုတီး ေပၚလာတယ္တဲ့။ ႏွင္းဆီရဲရဲ တစ္ပြင့္ဟာ လူရဲ႕ စိတ္အာ႐ံုကို အႏိုးၾကားဆံုး ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကလီယို ပါထရာက ေလ မာ့ခ္အန္ေတာ္နီကို ႏွင္းဆီ ပြင့္ဖတ္ေတြ ခင္းက်င္းထားတဲ့ အခန္းထဲမွာ ေတြ႕ဆံု ခဲ့တာေပါ့”

ဟုတ္တယ္။ အဲဒီကားကို ကၽြန္မ ၾကည့္ရတယ္။ ကလီယို ပါထရာ ဆုိတဲ့ မိန္းမက လွသလား မေမးနဲ႔။ ႏႈတ္ခမ္းေတြနဲ႔ မ်က္လံုးေတြက အျပင္က လူကိုေတာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္။ သူ႔အလွနဲ႔ တင္မကဘဲ အဲဒီ မင္းသားကို ႏွင္းဆီ နီရနံ႔ ပြင့္ဖတ္ေတြနဲ႔ စည္း႐ံုးလိုက္တာ။ ေတာ္ေတာ္လွတယ္။

“ဒီပန္းေတြရဲ႕ သေကၤတက ၁၉ ရာစုေလာက္မွ ပိုထင္ ရွားလာတာ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္မေျပာ ႏိုင္တဲ့ စိတ္ေဇာ ဆႏၵေတြကို ပန္းေတြနဲ႔ တင္စားၾကတယ္။ အရင္က ဆုိရင္ ကားေကာင္းေကာင္း တစ္စီးထက္ ႏွင္းဆီပြင့္ လွလွ နီရဲရဲ ကိုသာ မိန္းမေတြက ပိုေတာင့္တ တတ္ၾကတယ္တဲ့”

ဒီအဆုိကို မက ေျပာတယ္။
“ဒီေခတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါ့ မလားဟယ္”

“ဒါေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေမးၾကည့္ေပါ့”

“ဘာပဲေျပာေျပာ စိန္႔ ဗယ္လင္တိုင္း ေဒးေၾကာင့္ ႏွင္းဆီေတြ ပုိေရာင္းရတယ္ ဆိုလည္း မမွားပါဘူး”

သူတုိ႔ထဲက ႏွင္းေဖြးစက္ ဆုိတဲ့ တစ္ေယာက္က ဗယ္လင္တုိင္း ေဒးကို ဂုဏ္ျပဳခ်င္ပံု။
“ႏွင္းက မႏွစ္က ဘယ္က ပို႔လိုက္မွန္း မသိတဲ့ Forget me not ပန္းေတြ၊ ကတ္ေတြ ရခဲ့တာ ဆုိေတာ့ ဒီႏွစ္လည္း....”

“ေတာ္ပါဟာ ရင္မခုန္ ပါဘူး။ ဘယ္သူမွန္းမွ မသိတာ”

“တစ္ေန႔ေတာ့ သိလာေအာင္ ကိုယ္ေယာင္ထြက္ျပ မွာေပါ့”

“ဘိုးေတာ္ဘုရား လူ၀င္စားတဲ့ ေန႔လား ဟား ဟား”

“တခ်ဳိ႕ အခ်စ္ေတြက တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆန္လြန္းပါတယ္။ သူတုိ႔ကပဲ သိက်န္တဲ့ ဘက္က ဘာမွ မသိရဘူး”

“ေအးေလ၊ ခုလို လွ်ဳိ႕၀ွက္ကတ္ေတြ၊ ပန္းေတြ ပို႔ရေအာင္ အသက္ဆယ့္ ေျခာက္၊ ဆယ့္ခြန္ေတြလည္း မဟုတ္”

“၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ထဲမွာ ေလ၊ ေကာင္ေလးက ေကာင္မေလးကို ရည္းစားစကား ေျပာတာ “ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အခ်စ္ဟာ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆန္လြန္း လွပါတယ္။ အတၱႀကီးလြန္း လွပါတယ္။ အခ်စ္ မရိွရင္ အသက္ပင္ မရွဴႏိုင္ ေတာ့ပါ”တဲ့။

“ေကာင္မေလးက “အသက္မရွဴ ႏိုင္ေတာ့ရင္ သခ်ဳႋင္းကုန္း သြားေသလိုက္ ပါလားဟဲ့ ”တဲ့။ တခ်ဳိ႕က စိတ္ထဲက မပါလည္း အဲဒီလုိ အပိုေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အေကာင္းဆုံး ခ်စ္ပံု ခ်စ္နည္းက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္လို အပ္ေနရမယ္။ ေဖးမ ေနရမယ္။ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး အေပးအယူ မွ်ရမယ္။ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ အခ်စ္ဟာ မိဘ အခ်စ္နဲ႔ တူတယ္။ လင္သား အျဖစ္နဲ႔ ဆက္ဆံေပမယ့္ အမ်ဳိးသမီး ေတြဟာ ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ခံ ဘ၀ ေနရာမွာ ေနသင့္တယ္။ အျပန္အလွန္ ဆုိေပမယ့္ တုိ႔မိန္းမသား ေတြရဲ႕စိတ္က လံုျခံဳမႈကို ပိုလိုလား သလို မိဘ အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္ႏိုင္မယ့္ သူကို ပုိလုိလား တယ္ေလ”

အင္ၾကင္းဖူး ဆုိတဲ့ တစ္ေယာက္က ယံုယံု ၾကည္ၾကည္နဲ႔ သူခံယူတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္လွစ္ၿပီ။ အခ်စ္ နိယာမ ေတြက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပိုလို႔ နက္႐ႈိင္းလာမယ္ ထင္တယ္။ ေနာက္မွာ ထမင္းအိုး တည္ထားတာမို႔ မီးခလုတ္ကို အျမန္ေျပး ပိတ္လုိက္ရတယ္။ အခ်စ္ အေၾကာင္းေတြ ေျပာေန ၾကေပမယ့္ သူတို႔တစ္ ေယာက္မွ အိမ္ေထာင္မျပဳ ၾကေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ေျပာတာေတြက ဟုတ္ေန သလိုပဲ။

“အခ်စ္ရဲ႕ အစ ႏွလံုးခုန္မႈ အစေတြက ထင္ေယာင္ထင္မွားေတြ ျဖစ္တာ မ်ားတယ္”

“ဘယ္ႏွခါ ေလာက္မ်ား ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ၿပီး သြားၿပီလဲ မရဲ႕”

“ဆယ့္ငါးေယာက္၊ စတာပါဟာ၊ အျမင္ရွင္းရွင္း ခ်စ္ႏိုင္တဲ့ အခ်စ္မ်ဳိး ကသာ တာရွည္ခံၿပီး ခုိင္ျမဲတဲ့ အေတြ႕ အၾကံဳကို ရရိွလိမ့္မယ္လို႔ ငါ ထင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ငါ တစ္ခု ေျပာမယ္ေနာ္၊ မွန္လား၊ မွားလား မသိဘူး။ ငါ့ ပတ္၀န္းက်င္ အေတြ႕အၾကံဳ အရပါ။ ငါ့အေဒၚက သူေယာက်္ားကို အရမ္းခ်စ္ တယ္ကြာ။ သူ႔ေယာက်္ား ဆံုးၿပီး ေနာက္ပိုင္း တစ္ကုိယ္တည္း ၿငီးေငြ႕လာမႈဟာ သိစိတ္နဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ မသိစိတ္နဲ႔ ျဖစ္ေစ ၿငီးေငြ႕မႈက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ တျခား ေယာက်္ားသား တစ္ဦးအေပၚ စိတ္ယိုင္ ေစဖို႔ အမ်ားဆံုး တြန္းပို႔တယ္။ အရမ္းခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္တဲ့ သူေတြ ေဘးနားက ခ်စ္သူ ဒါမွမဟုတ္ ေယာက်္ားမရိွ ေတာ့တဲ့အခါ ေ၀ဒနာ ေတြက သူမ်ားထက္ ပုိခံစား ရတယ္။ အဲ့ဒါဟာ တျခားလူ အေပၚ  ခ်စ္မိျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္းေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ၿငီးေငြ႕မႈ ဆုိတာ ပ်ဳိပ်ဳိအိုအို လူတိုင္း ရိွႏိုင္တဲ့ အရာ။ အဲဒီလို ရိွလာလည္း ကုိယ့္ဘ၀ကိုယ္ ရွင္သန္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေနထုိင္နည္းလည္း ေလ့က်င့္ထားဖုိ႔ လိုမယ္ေနာ္”

ကၽြန္မကို မက လက္ဖက္ သုပ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆို လိုက္တာေၾကာင့္ ကၽြန္မ အလယ္ခန္းကို ျပန္၀င္ လာရတယ္။ ေရခဲေသတၱာ ထဲက ႏွပ္ၿပီးသား လက္ဖက္၊ ခ်င္း၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး လွီး၊ င႐ုတ္သီး စိမ္းပါးပါးလွီး၊ ပုစြန္ေျခာက္ ထည့္၊ ဒီလို လက္ဖက္သုပ္ ခုိင္းရင္ စကား၀ုိင္းက ပုိၾကာေတာ့မယ္။ ေရေႏြးၾကမ္းပါ တစ္ခါတည္း ခပ္သြားလိုက္မွ။

“လူတုိင္းေတာ့ ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ စိတ္ကူးထဲက အမ်ဳိးသား ပံုရိပ္၊ အမ်ဳိးသမီး ပံုရိပ္ဆုိတာ ရိွတာပဲေလ။ အဲဒီလို စိတ္ကူးထဲက ပံုရိပ္ကို အျပင္မွာ ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး ရေအာင္ ယူႏိုင္ဖို႔ ဆုိတာ ယံုၾကည္ ထားသေလာက္ တကယ္ စင္စစ္က် မလြယ္ကူ ပါဘူး။ အဲဒီလုိ ႀကိဳတြက္ထားလို႔ မရေပမယ့္ အဲဒီလို စိတ္ကူးေတြေတာ့ လူတိုင္းရိွ ၾကတယ္”

ဟုတ္ပါရဲ႕၊ မအင္ၾကင္း ေျပာတာမွန္တယ္။ ကၽြန္မဆုိ စိတ္ကူး ယဥ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသား ပံုရိပ္ေတြ မ်ားမွမ်ားပဲ။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕က် ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ တစ္ျခံေက်ာ္က မုန္႔တုိက္မွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ အသားညိဳညိဳ ပုပုလံုးလံုး မ်က္လံုးျပဴးျပဴး ေလးနဲ႔ ေကာင္ေလးကို ေတြ႕ရင္ ရင္ခုန္ ေနမိတယ္။ အဲဒီလို ပံုစံက ကၽြန္မ စိတ္ကူးထဲက ပံုရိပ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ကူးထဲက အသားျဖဴျဖဴ၊ အရပ္ရွည္ရွည္ ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာေပါ့။

“မသိတဲ့ ဒ႑ာရီ တစ္ခု ေျပာျပဦးမယ္။ အမေလး လက္ဖက္ကလည္း စပ္လိုက္တာ။ မိထု၊ ေကာင္မေလး၊ င႐ုတ္သီးေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္လိုက္လား”

“ဆယ္ေတာင့္တည္းပါ မမ။ ဒီင႐ုတ္က စပ္လုိ႔ ထင္ပါရဲ႕”

“ဟပ္ခ်ဳိး”

မက တကယ္ င႐ုတ္သီး မိသြားၿပီ။ ဟပ္ခ်ဳိးေခ်ၿပီး ႏွာရည္ေတာင္ ထြက္လာတယ္။ နားေထာင္ခ်င္ပါ တယ္ဆုိမွ ဒ႑ာရီ ထဲက င႐ုတ္သီးနဲ႔ လာေတြ႕ေနတယ္။ မက တစ္ရွဴး တစ္ရြက္နဲ႔ ႏွာရည္သုတ္ရင္း-
“စားၾက၊ ငါေတာ့ ပူစပ္ သြားတာပဲ။ င႐ုတ္ေတြက မစပ္တာ မ်ားတယ္။ ဒီ င႐ုတ္က်မွ င႐ုတ္ စစ္စစ္နဲ႔ လာတိုး ေနတယ္”

“ေကာင္းပါတယ္။ ငါတုိ႔ေတာ့ ႀကိဳက္တယ္”

“ဒ႑ာရီ ပံုျပင္က ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ ဆက္ေျပာေလ”

“ေအး- င႐ုတ္သီးနဲ႔ ေတြ႕တာနဲ႔ ငါေတာင္ ေမ့သြားၿပီ။ ပန္းပုဆရာ ပစ္ေမလီ ယန္က အမ်ဳိးသမီး ေတြက စၿပီး ျမႇဴဆြယ္တာေတြ၊ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ တာေတြကို မႀကိဳက္ဘူး။ သူေနထိုင္တဲ့ အရပ္ စိုက္ပရပ္က အဲဒီ အမ်ဳိး သမီးေတြကို မႏွစ္သက္လို႔ တစ္သက္လံုး လက္မထပ္ ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ကူးပံုရိပ္ ထဲက အမ်ဳိးသမီး ေတြဟာ ဒီလိုလွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လီတဲ့ အမ်ဳိး သမီးေတြ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ပစ္ေမလီယန္ က သူ႔စိတ္ကူး ထဲက အတုိင္း အမ်ဳိးသမီး ဆင္စြယ္႐ုပ္ လွလွေလး ထုလိုက္တယ္။ လက္ရာက ေကာင္းလြန္းလုိ႔ အဲဒီ အ႐ုပ္ေလးက အရမ္းလွပ ေခ်ာေမာတယ္။ သူ႔လက္ရာ အ႐ုပ္ေလးကို ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမိ သြားတယ္။ အဲဒီလို သက္မဲ့ အ႐ုပ္ကို ခ်စ္ခင္စြဲမက္ေန တာကို ေရာမရဲ႕ အခ်စ္နတ္ သမီး Nenus ကသိၿပီး ပစ္ေမ လီယန္အေပၚမွာ က႐ုဏာ သက္၀င္လာတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သက္မဲ့ အ႐ုပ္ကို အသက္သြင္းေပး လိုက္တယ္။ ပန္းပုဆရာ ပစ္ေမ လီယန္ဟာ အလြန္ ကံေကာင္းတဲ့ ဒ႑ာရီထဲက လူသား တစ္ဦးေပါ့။ အျပင္မွာေတာ့ ဒီလို မျဖစ္ႏိုင္ ၾကေတာ့ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ အနီးဆံုး လူသားမ်ားကို ရွာေဖြၾကတာ ေပါ့”

မေျပာတဲ့ ပန္းပုဆရာ ပစ္ေမ လီယန္ဆိုတာ ကံေကာင္း လိုက္တာလုိ႔ ကၽြန္မ ေတြးမိတယ္။ အဲဒီ နတ္သမီးက ကၽြန္မ စိတ္ထဲက ခ်စ္သူ ပံုရိပ္ကို သိၿပီး အျပင္မွာ ဖန္တီးေပးရင္ ေကာင္းမွာပဲ။ ဒါဆုိ ေသခ်ာေပါက္ ေခ်ာေခ်ာလွလွ ေလးျဖစ္မွာ ေသခ်ာတယ္။

“ဟဲ့-မိထု၊ ဘာေတြစဥ္းစား ေနတာလဲ၊ ေရေႏြး ထည့္ေပးဦး”

“ေၾသာ္- ဟုတ္ကဲ့မမ”

ေရေႏြးက ပူေနတာ အဆင္သင့္ ရိွလို႔ ေတာ္ေသးတယ္။ မဟုတ္ရင္ တည္ေန ရဦးမွာ။ အ၀တ္ ေလွ်ာ္စရာ ေတြက ေရခ်ဳိးခန္း ထဲမွာ မေလွ်ာ္ ရေသးဘူး။ ေရေႏြး ဓာတ္ဘူး ျပန္ခ်ေပးၿပီး ထိုးလက္စကို ျပန္ကိုင္လိုက္တယ္။ လက္ဖက္ ပန္းကန္က ေျပာင္ေတာ့မယ္။

မေမကသစ္က လက္ဖက္ တစ္ဇြန္းကို စားရင္း-
“ဟဲ့- ငါဟို တစ္ပတ္က ကန္ေတာ္ႀကီးမွာ စံုတြဲတစ္တြဲ ေတြ႕ဖူးတယ္။ ခ်စ္သူရည္းစား ဘ၀ပဲ ရိွေသးတယ္ေနာ္။ ရန္ျဖစ္ၿပီး ေကာင္ေလးက လက္လြန္ သလိုျဖစ္ၿပီး ေကာင္မေလးက ေရထဲျပဳတ္ က်သြားတယ္။ အနားက အေၾကာ္ဆုိင္က လူေတြ ဆယ္ေပးရတယ္။ ကုန္းေပၚလည္း ေရာက္ေရာ အဲဒီေကာင္ေလး ပါးကို ေျဗာင္းခနဲ ျမည္ေအာင္ ႐ိုက္ေတာ့တာပဲ”

“က်ီစားသန္ သြားတာ ေနမွာေပါ့”

“ခ်စ္သူ အခ်င္းခ်င္းမွာ ရန္ျဖစ္တာ၊ ဟာသေျပာတာ၊ က်ီစားတာေတြ ရိွသင့္ေပမယ့္ လက္လြန္ ေျခလြန္ျဖစ္ တာေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့”

မက သူ႔အျမင္ကို ေျပာတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့လို႔ ကၽြန္မလည္း စိတ္ထဲက ေထာက္ခံမိတယ္။
“ခ်စ္သူ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္တာက အခ်စ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ ဖန္တီး ယူျခင္းနဲ႔ တူတယ္တဲ့”

မႏွင္းေဖြးစက္ ေျပာတာ တစ္မ်ဳိး ႀကီးပါလား။ ရန္ျဖစ္တာက ဘယ္လိုအခ်စ္ သစ္ကို ဖန္တီး ယူမွာလဲ။ ဒီအပ်ဳိႀကီး အေတြး အေခၚက တစ္မ်ဳိးပါလား။ ကၽြန္မတို႔ ရြာမွာဆုိ ခ်စ္သူ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္လို႔ ႐ံုးေရာက္ဂါတ္ေရာက္၊ တုတ္ေတြ၊ ဓားေတြ နဲ႔ သတ္ပြဲေတြေတာင္ ျဖစ္လုိ႔။ ဒီလုိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့ ေနာက္အခ်စ္သစ္ တစ္ခု ရတယ္လုိ႔ ေျပာပံုရတယ္။ ေနာက္မိန္းမ၊ ေနာက္ေယာက်္ားေတြ ယူၾကတဲ့ လင္မယား ေတြေတာင္ ရိွေသးတယ္။

“ငါဖတ္ဖူးတာ ေျပာတာပါ။ ရန္ျဖစ္ျခင္းက ႐ုပ္ဖ်က္ထားတဲ့ အခ်စ္ ပလူးမႈတဲ့”

“အံမယ္ ငါမၾကားဖူးေပါင္ ဒီစာဆုိကို”

“ဟုတ္တယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ ၿပီးၾကရင္ စိတ္ေကာက္ စိတ္ဆိုးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီလို ျဖစ္ၾကရင္ ေခ်ာ့ၾကရ၊ ေတာင္းပန္ ၾကရနဲ႔ ဟုိမူလ အစ ကို ျပန္ၿပီး ေျပာရနဲ႔ ျပန္ဖန္တီး ၾကရတယ္။ မူလ အေျခအေန ေရာက္ေအာင္ေပါ့။ အဲဒီလို ရန္ျဖစ္ ၾကရင္းနဲ႔ ေအာ္ၾက၊ ေျပာၾက၊ ႏွစ္ဖက္စလံုး ခံစားၾကတဲ့ ေ၀ဒနာေတြ ေပါက္ကြဲၾကနဲ႔ အားလံုး ၿပီးသြားရင္ တစ္ေယာက္နား တစ္ေယာက္ ျပန္ကပ္ဖို႔ လက္ကေလး ျပန္ကိုင္၊ ျပန္ထိခြင့္ ရဖို႔ ျပန္ႀကိဳးစား ရတာကိုက ေပ်ာ္စရာ ပီတိျဖစ္လာၿပီး အေပးအယူ မွ်လာတဲ့ အခ်ိန္ေလာက္ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕စရာ ေကာင္းတာ မရိွဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္သူေတြၾကား၊ လင္နဲ႔ မယားၾကားမွာ ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္ရန္ျဖစ္မႈေတြ ရိွသင့္တယ္။ ဒါေတြဟာ ေအးစက္ ေနတဲ့ အရာေတြကိုေတာင္ အသစ္ျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ ေႏြး ေထြး သြားႏိုင္တယ္တဲ့”

“အဲဒါေတာ့ ဟုတ္လိမ့္ မယ္။ ရန္ျဖစ္ေလ ပိုခ်စ္ေလ တဲ့”

“ငါတို႔ အိမ္နားက မိန္း မဆို ရန္ျဖစ္တိုင္း ႐ုိက္ခံရ တာပဲ။ ဒါလည္း...”

“ခ်စ္တာပဲ မဟုတ္လား”

အင္ၾကင္းဖူး စကားကို မက ေထာက္ခံေပးရင္း သေဘာက်စြာ ရယ္တယ္။
“ရန္ျဖစ္တာကို ခံႏိုင္ ရည္မရိွဘူး ဆိုရင္ ႏွလံုးသား ေရးရာကိစၥ၊ ရင္ခုန္တာေတြ ေပၚလာဖို႔ မရိွသလို တစ္ ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းရတဲ့ အရသာ ကိုလည္း ခံစားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခ်စ္ဆုိတာ ရန္ျဖစ္ေလေလ စြဲျမဲစြာ ၾကာရွည္ ခံေလတဲ့”

ရန္ျဖစ္ၿပီးရင္ ပုိခ်စ္လား၊ မခ်စ္လားေတာ့ မသိဘူး။ အရင္ရြာမွာ တုန္းက ရည္းစားနဲ႔ ရန္ျဖစ္ၾကၿပီး မေခၚၾကတာ သံုးရက္ေတာင္ မေနႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္မက စိတ္ဆိုး၊ သူကလာေခ်ာ့။ စိတ္ဆိုးေျပေအာင္ ဟိုဟာေပး၊ ဒီဟာေပး။ ခုနက သူတို႔ ေျပာသလို ခုမွ ရည္းစားကုိ ျပန္ပိုးပန္း ရသလို အလိုလိုက္ ဆုိေတာ့ ေပ်ာ္စရာေပါ့။ အင္းခုေတာ့လည္း ေျပာရင္းနဲ႔ေတာင္ သတိရ လာၿပီ။
“ခ်စ္သူႏွစ္ဦး လက္ထပ္ လိုက္ၿပီးရင္ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္သြားၿပီလို႔ ထင္ၾကတယ္”

“မဟုတ္ဘူးလား”

“ပန္းတိုင္ တစ္၀က္ေတာ့ ေျပာလို႔ရတယ္။ ခ်စ္သူ အခ်င္းခ်င္း လက္ထပ္ၾက ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ စိန္ေခၚမႈေတြ၊ စြန္႔စားမႈေတြ၊ ခ်စ္ျခင္းေတြက ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ ေရာက္သြားတာ မဟုတ္ဘူး”

“အခ်စ္ ဒႆနိက ပညာရွင္ က်ေနတာပဲ။ ငါ ၾကားဖူးတာ ကေတာ့ လက္ထပ္ ၿပီးၾကရင္ အဆင္ မေျပမႈ ေတြက တံခါးေခါက္ လာရင္ အခ်စ္ေတြက ျပတင္း ေပါက္ကေန ခုန္ထြက္သြား ၾကတယ္ဆုိ”

“အဲဒီ အခ်က္က သာတူညီမွ် စိတ္မရိွတဲ့ သူေတြ အတြက္ မွန္ခ်င္ မွန္လိမ့္မယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ မိသားစု ျဖစ္သြားၿပီ ဆုိမွေတာ့ အဆင္ မေျပျခင္း၊ ေျပျခင္းဟာ ဒီ အိမ္ထဲမွာ ရိွတဲ့ လူေတြနဲ႔ အားလံုးဆုိင္တယ္။ အတူေျဖ ရွင္းရမယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ မင္းတစ္ခြန္း၊ ငါတစ္ခြန္းနဲ႔ ျဖစ္ၾကတဲ့ အခါ သူတို႔ အရင္တုန္းက ခ်စ္လွပါတယ္ ဆုိတဲ့ အခ်စ္ေတြက ဓာတ္ေလွကားနဲ႔ ဆင္းေျပးတာ။ ျပတင္းေပါက္က ခုန္ထြက္တာ။ ဒီထက္ ျမန္ခ်င္ရင္ အေငြ႕ျပန္ သြားတာတုိ႔ ျဖစ္ၿပီး စိတ္ညစ္တာထက္ ဆိုးတဲ့ စိတ္ကုန္တဲ့ အဆင့္ေတြေရာက္ သြားတာေပါ့”

“ႏွင္း ေျပာေနပံုက သူ႔ အေတြ႕ အၾကံဳကို ေျပာေနတာ က်ေနတာပဲ”

“အဲဒီေတာ့ ဒီနည္းလမ္း ေတြကို ဘယ္လုိ ကာကြယ္ရ မွာလဲ”

“အင္ၾကင္းက လက္ထပ္မယ့္သူ ရိွတယ္ဆုိေတာ့ ေသခ်ာမွတ္ထား”

“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ”

“မေျပာင္နဲ႔၊ သူက အခ်စ္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီ ဆရာမ”

“ေခတ္သစ္ စိတ္ပညာ ရွင္ေတြက လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပင္ ပံုသဏၭာန္ကို မၾကည့္ခိုင္းဘဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အတြင္းစိတ္ သႏၲာန္ကိုသာ ပုိၿပီး အေလးအနက္ ထားေစ ခ်င္ၾကတယ္။ တာရွည္ ခိုင္ျမဲတဲ့ အခ်စ္ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ စံေတြ ရိွခဲ့တယ္။ စံေတြခ်ေပး ထားခဲ့တယ္။ အဲဒီလို တာရွည္ ခိုင္ျမဲတဲ့ အခ်စ္ဆုိတာ စိတ္ကူးယဥ္တဲ့ အခ်စ္မ်ဳိး မပါဘူး။ တူညီတဲ့ စိတ္၀င္စားမႈ၊ လိုအပ္မႈက တူညီ ေနရမယ္။ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ၀န္တိုစိတ္ ကင္းရမယ္။ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရိွရမယ္။ ဒါ့အျပင္ ပုိအေရးႀကီး တာက တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးမွာ သီးသန္႔ ရိွေနတဲ့ အရည္အခ်င္း အရည္ အေသြးကို ေလးစား လက္ခံတတ္ဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီ အရည္အခ်င္း ေတြအျပင္ တကယ့္ ခ်စ္စိတ္နဲ႔ ခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ သူႏွစ္ဦးမွာ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕မႈ ရိွတယ္။ အဲဒီအခ်က္ ေတြကို ေပါင္းစပ္ ထားႏုိင္မွ တာရွည္ ခိုင္ျမဲတဲ့ အခ်စ္ျဖစ္ လိမ့္မယ္။

တခ်ဳိ႕က် လက္ထပ္ အတူ ေနၿပီးမွ သိရတဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ပါးစပ္အေျပာ အဆုိ ေတြေၾကာင့္၊ အျပဳ အမူေတြေၾကာင့္ ဒီမိန္းမ၊ ဒီေယာက်္ားကို ခ်စ္ခဲ့တာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့ မလားဆုိတာ ျပန္စဥ္းစားခန္း ၀င္ၾကတယ္။ ျပန္ေတာင္ အမ္းလိုက္ ခ်င္တယ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ”

“ကဲ- တုိ႔ထဲက ပထမ ဦးဆံုး လက္ထပ္မယ့္ အင္ၾကင္းလည္း တာရွည္ခိုင္ ျမဲတဲ့ အခ်စ္နဲ႔ ဘ၀ တစ္ခုကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ ပါေစလို႔ မတို႔က ဆုေတာင္း ေပးပါတယ္”

“ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ပါေစ ေပါ့”

စကား၀ိုင္းလည္း ၿပီးေရာ ကၽြန္မလည္း သိမ္းစရာ ရိွတာသိမ္းၿပီး ေရခ်ဳိးခန္းထဲ အ၀တ္ေလွ်ာ္ဖို႔ ၀င္ခဲ့တယ္။ အ၀တ္ေတြကို ဆပ္ျပာမႈန္႔ စိမ္ၿပီး စဥ္းစား ေနမိတယ္။ သူတို႔ အခ်စ္ အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ဘာလို႔ အပ်ဳိႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတာလဲ။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ စြံေတာ့မယ္တဲ့။ သူတို႔႐ုပ္လည္း မဆိုးၾက၊ ပညာလည္း ေတာ္ရက္နဲ႔။

“အ၀တ္ေတြကို ျမန္ျမန္ေလွ်ာ္ေတာ့၊ သူမ်ားစကား ေျပာတာေတြ နားေထာင္ၿပီး ကုိယ့္အလုပ္ကို ျမန္ျမန္ၿပီး ေအာင္လုပ္၊ ၾကားလား”

“ဟုတ္ကဲ့ မမ”

အျပင္က မ အသံ ေၾကာင့္ စဥ္းစားေနတဲ့ အခ်စ္ သီအိုရီေတြ ခ်က္ခ်င္း အေငြ႕ ျပန္သြားသလို ျဖစ္သြားတယ္။ ေရခ်ဳိးခန္းထဲ စဥ္းစားခ်ိန္ မရ ေတာ့ဘဲ အ၀တ္ေတြကို တဗုန္းဗုန္း တဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ ေလွ်ာ္လိုက္ရေတာ့တယ္။

ေခ်ာအိမာန္၊မႏၲေလး၊
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၂)

1 comment:

myotthakoyin said...

Virgin Mary, Valentine day, Forget-me-not, Cyprus sculptor Pygmalion, Venus statue........?
I must phone my phonegyi (Myottha Shwe Kjaun=Golden Temple Sayadaw) to ask him what do all these words mean.