Saturday, July 14, 2012

ခံတပ္နဲ႔အား




ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း လမ္းမႀကီးေဘးမွ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ႔တယ္။ ခေရပန္းနံ႔နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္တူတဲ႔ ရနံ႔တစ္ခု ႏွာသီဖ်ားက တစ္ဆင္႔ တုိးေဝွ႔ဝင္ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္မ ေရာက္ရွိေနတဲ႔ေနရာက လူေလးငါးေယာက္ လက္ဆန္႔တန္းပတ္စာႀကီးမားတဲ႔ ေညာင္ပင္ႀကီးသုံးပင္ေအာက္ ကၽြန္မ ေျခစုံရပ္လုိ႔ ေနမိတယ္။ ေနအပူထဲကေန အပင္ေအာက္ ေရာက္သြားတယ္ဆုိရင္ပဲ ေအးျမတဲ႔ ခံစားမႈက အနားမွာ လႊမ္းျခံဳလာတယ္။ ေညာင္ပင္ႀကီးရဲ႕ လက္တံေတြက ဆန္႔တန္းလုိ႔ အရင္နဲ႔တျခားစီ။ အကုိင္း အခက္ေတြျဖာေဝလုိ႔။ အရင္က ဒီအပင္ႀကီးေအာက္ မလာရဲပါ။ ဟုတ္တယ္။ လုံးဝမလာရဲခဲ႔ဘူ။ အဲဒီတုန္းက ဒီအပင္ႀကီးေတြရဲ႕ ေအးျမမႈ အရိပ္အာဝါသနဲ႔ အက်ိဳးျပဳမႈကုိ မသိႏုိင္ခဲ႔။

ဒီအင္ႀကီးမွာ ေညာင္ပင္တေစၦ ေဝေလေလေတြ ရွိခဲ႔သလုိ၊ လျပည္႔လကြယ္ညေတြေရာက္တုိင္း ဒီအပင္ႀကီးေအာင္ တေစၦေတြ ေပ်ာ္ျမဴးသလုိ၊ ေျခာက္ခံရလုိ႔ ထြက္ေျပးသူေတြလည္းမနည္း။ ဒီအထဲမွာ အေၾကာက္တရားကင္းစင္ေအာင္ ရိပ္သာေနၾကသူေတြလည္း ဒီအပင္နားကျဖတ္ရင္ ဆြဲခံရတယ္တဲ႔။ အဲဒီအပင္ႀကီးေအာက္မ်ား မဖြယ္မရာ မျပဳမူနဲ႔၊ မေျပာနဲ႔။ တစ္ခါတည္းကုိ ပူးျဖစ္ေတာ႔တာပဲတဲ႔။ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး ဇာတ္လမ္းမ်ားက ကၽြန္မတုိ႔လုိ ငယ္ေသးတဲ႔ကေလးေတြအတြက္ အရွိန္ေတြက တျဖည္းျဖည္းတက္လာၿပီး လူစုစုဆုိ ဒီအေၾကာင္းအရာေျပာဖုိ႔ပဲ ေခ်ာင္းေနၾကတာ။ မေျပာဘဲလည္း မေနႏုိင္ျပန္ဘူး။ ကုိယ္လည္း တကယ္ျမင္ရတာမဟုတ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း ငယ္စဥ္ကတည္းက စြဲသြားေစတဲ႔အရိပ္က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ေဖ်ာက္လုိ႔မရ။ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ေတြ ရွည္လ်ားစြာက်ေနတဲ႔အရိပ္က ညဆုိရင္ လွ်ာႀကီးထုတ္ထားသေယာင္ေယာင္။ အဲဒီနားေရာက္လုိ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က စမေျပးနဲ႔၊ အကုန္လုံး ေျခဖေနာင္႔နဲ႔တင္ပါး တစ္သားတည္းက်ေအာင္ ေျပးရေတာ႔တာ။ တစ္ေယာက္က ေအာ္သံမေပးလုိက္နဲ႔၊ အရာရာကုိ စူးစမ္းမၾကည္႔ဘဲ အကုန္လုိက္ေအာ္ၿပီး ေျပးၾကေတာ႔တာ။

အပင္ေအာက္မွာရွိတဲ႔ ရုကၡစုိးနတ္ကြန္းေလးေတြက အခုေတာ႔ ေလး၊ငါး၊ ေျခာက္ခု မကေတာ႔။ အရင္ကေတာ႔ မရွိခဲ႔။ နတ္ကြန္းေလးေတြရဲ႕ေအာက္ေျခမွာေတာ႔ အပင္ေတြမရွိ။ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးေတာ႔ ရွိေပမယ္႔ တခ်ိဳ႕ နတ္ကြန္းက် ယို္င္ရြဲ႕ရြဲ႕။ ရုိးရာေလးေတြေတာ႔ တင္ထား၊ ပသထားၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။

အခုလုိ ရုိးရာအေပၚ လူေတြရဲ႕ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ေနရာတုိင္းရွိႏုိင္ေပမယ္႔ ကၽြန္မတုိ႔ လူမ်ိဳးစုေတြဟာ ရုိးရာကုိ အင္မတန္ ဂရုျပဳ အေလးထားၾကတယ္။ အရင္က ဒီနတ္စင္၊ နတ္ကြန္းေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူႀကီးေတြ ေျပာျပခဲ႔ဖူးတာ ၾကားခဲ႔ဖူးတယ္။

တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာမွာ အၿမဲလုိလုိဓားျပတုိက္ခံရတယ္။ လူဆုိး၊ သူခုိးေတြကလည္း ေပါမ်ားလွတယ္။ အဲဒီ ရြာထိပ္မွာ ရြာကုိေစာင္႔ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္စင္၊ နတ္ကြန္းရွိတယ္။ ရြာလူဆုိးေတြက ရြာတစ္ရြာကုိ ဓားျပသြားတုိက္ေတာ႔မယ္ဆုိရင္ အဲဒီရြာထိပ္က နတ္ကြန္းထဲ လက္နက္ေတြ ေထာင္ၿပီးသြားျပၾကတယ္။ ရုိးရာမုန္႔ေတြ ပူေဇာ္ပသၾကတယ္။ နတ္ကြန္းသြားျပတဲ႔ လက္နက္ေတြထဲက လက္နက္တစ္ခုခုလဲသြားခဲ႔ရင္၊ ေထာင္ထားရာကလဲက်သြားခဲ႔ရင္ အဲဒီေန႔ လူဆုိးေတြ ဓားျပမတုိက္ေတာ႔ဘူး။ မေအာင္ျမင္ဘူးလုိ႔ ယူဆရင္း အလုပ္မလုပ္ၾကေတာ႔ဘူး။ ဒီလုိၾကမ္းတမ္းၿပီး မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ေနတဲ႔သူေတြအေပၚေတာင္ ဒီနတ္ကြန္းေလးတစ္ခုက လႊမ္းမုိးၿပီး ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ႔ၾကတယ္။

ဒီ နတ္စင္၊ နတ္ကြန္းေတြေၾကာင္႔ပဲလား။ အဲဒီနားက အပင္ေတြ စိမ္းစုိေနတာေတြ႔ရတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အပင္ေအာက္ အေပါ႔အပါးသြားရမွာ ဝန္မေလးေပမယ္႔ နတ္ကြန္းရွိတဲ႔ အပင္ေအာက္ကုိေတာ႔ အေပါ႔အပါး ဘယ္သူမွ မသြားရဲၾကဘူး။ နတ္ကြန္းဟာ လူေတြကုိ တစ္နည္းတစ္ဖုံ စိတ္အာရုံကုိ ေျပာင္းလဲေစသလုိ အတားအဆီး တစ္ခုျဖစ္ေစတယ္။ ရွင္ႀကီး၊ ရွင္ေလး မျမင္ရေပမယ္႔ စိတ္တုံးတုံးခ်ၿပီး ၿပီးစလြယ္ သစ္ပင္ မခုတ္ရဲၾကဘူး။ ေတာ္ရုံသစ္ပင္ေလာက္ေတာ႔ အဆီးအတားမရွိ ခုတ္ထြင္းရွင္းလင္းၿပီး၊ ေျမကြက္လပ္ေတြျဖစ္၊ အေဆာက္အအုံ တုိက္တာေတြ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ကူးေျပာင္းလာၾက။ နာဂစ္ျဖစ္ၿပီး ေသေက်ပ်က္စီးသြားတဲ႔ အပင္ေတြ ႏွေျမာစရာ။ အဲဒီ အပင္အျမစ္ေတြကပဲ ကုိယ္႔ဆီမွာေတာ႔ ဒဏ္ရာအနာတရနဲ႔ လူးလူးလွိမ္႔လွိမ္႔ခံရေပမယ္႔ တျခားတျခားေသာ ႏုိင္ငံေနရာဌာနေတြမွာေတာ႔ ေျပာင္လက္ေတာက္ပတဲ႔ ဧည္႔ခန္းေဆာက္အသုံးအေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ေနရာယူလုိ႔။ ေၾသာ္…. ႏွေျမာစရာ… ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ႏွေျမာစရာ ဆုိတဲ႔ စကားနဲ႔မ်ား ေနသားက်ေနၿပီလား။

ကၽြန္မလက္ေဆာင္ရထားတဲ႔ တရုတ္ျပည္ထုတ္ ေၾကြပန္းအုိးေလးတစ္အုိး က်ကြဲသြားတာ မႏွေျမာေပမယ္႔ ေျမစဥ္႔အုိးေလး မလွမပနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းပဲ႔သြားတာကုိ ႏွေျမာေနမိတဲ႔အျဖစ္။ မ်က္စိတစ္ဆုံးျမင္ရတဲ႔ ေတာင္ေခါင္းတုံးေပၚက အပင္ေပါင္းမ်ားစြာကုိလည္း လွမ္းၿပီး ႏွေျမာလုိက္ေသးတယ္။ ေျမနီနီနဲ႔ ေတာင္ေခါင္းတုံး၊ တစ္ဖက္က အပင္ေတြနဲ႔ စိမ္းစုိစုိေတာင္ကုန္း။ ဘာမွ ႏႈိင္းယွဥ္လုိ႔မရေအာင္ ကြာျခားေနခဲ႔တယ္။ ဒီအတြက္ ကၽြန္မက ႏွေျမာေနမိျပန္သည္။ ရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္တာနဲ႔ လွပပ်ိဳျမစ္မႈ ေဘးခ်င္းယွဥ္ကပ္လွ်က္ခ်ထားသလုိ။

ကၽြန္မက ခုေတာ႔ လတ္တေလာ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ေအးေအးေဆးေဆးထုိင္ရင္း ေညာင္မုတ္ဆိတ္နဲ႔ စကားေျပာေနမိတယ္။ ရွည္လ်ားစြာတြဲေလာင္းက်ေနတဲ႔ ေညာင္ျမစ္ေတြကုိ အရင္တုန္းက မၾကည္႔ရဲခဲ႔ဘူး။ ခုေတာ႔ အရင္တုန္းကလုိ ေၾကာက္စိတ္လည္း မရွိေတာ႔သလုိ ထြက္ေျပးဖုိ႔လည္း မရည္ရြယ္ခဲ႔ပါဘူး။ အပင္ႀကီးေအာက္ နတ္ကြန္းေတြ စီစီရီရီနဲ႔ရွိေနတဲ႔ ဒီေညာင္ပင္ႀကီးေတြဟာ သက္တမ္းေတြ မနည္းေတာ႔ဘူး။ ကၽြန္မနဲ႔ ေဝးကြာသြားတာ ၾကာေပမယ္႔ ခုလုိအရင္ကထက္မက စိမ္းစုိမႈေတြနဲ႔ ေတြ႔ရလုိ႔ အံ႔ၾသဝမ္းသာမိေသးတယ္။ ေညာင္ပင္ဆုိရင္ ရုကၡစုိးရွိတယ္ဆုိတဲ႔ အတားအဆီး အေျခာက္အလွန္႔ေတြၾကား၊ သူ႔ရပ္တည္မႈနဲ႔ သူ ရွင္သန္ေနခဲ႔တာကုိ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္ခဲ႔ၿပီ။

တကယ္ေတာ႔ ရုကၡစုိးေတြ၊ နတ္ကြန္းေတြရွိေနတာကုိက တစ္နည္းအားျဖင္႔ အပင္ေတြအတြက္ အကာအကြယ္တစ္ခုပါ။ အလုံျခံဳဆုံးလုိ႔ေတာ႔ မေျပာႏုိင္ေပမယ္႔ ၿပီးစလြယ္ အပင္ခုတ္ဖုိ႔ဆုိတာေတာ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေပါ႔။ ေနာက္ၿပီး ဒီလုိ အပင္ႀကီးမ်ိဳးေတြဆုိရင္ လူသားေတြအတြက္ ေအာက္ဆီဂ်င္ဟာ ႏွစ္ခ်ီအသုံးဝင္ေနၿပီ။ ဒီလုိ နတ္ကြန္းေလးရွိေနတဲ႔ အပင္တုိင္း အပင္ႀကီးေတြျဖစ္ၿပီး အခက္အလက္ေတြ ေဝဆာစိမ္းစုိေနတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ တစ္ခုခုျပဳျပင္ခ်င္ရင္ ေတာင္းပန္ရ၊ ေနရာေရႊ႕ေပးရ၊ ပြဲတင္ရနဲ႔ ကုိယ္႔နတ္ကြန္းေလးတစ္ခုကုိ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရင္း အပင္ကုိ အခက္မခ်ိဳး၊ အပင္ေအာက္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ မယုံၾကည္သူမ်ားကေတာ႔ အေဝးကေန ခပ္ေဝးေဝးေရွာင္သြားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ႔လည္း ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္စဥ္ကလုိ မျမင္ရတဲ႔ ရုကၡစုိးကုိေၾကာက္လုိ႔ အပင္ကုိ ေကြ႔ပတ္ေရွာင္ၾကတယ္။ အရက္သမားမ်ားေတာင္ ဒီေနရာေရာက္ရင္ အသံက်ယ္က်ယ္ မေျပာရဲေတာ႔ဘူး။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြလည္း ခုခ်ိန္ထိ ေညာင္ပင္တေစၦအေၾကာင္းေျပာၾကတုန္း။ တစ္ေယာက္လည္းလႊတ္ရင္ ေကြ႔ပတ္သြားၾကတုန္း။ ေညာင္ပင္ေအာက္ေရာက္ရင္ အလုိလုိ အသံေတြတိတ္ၿပီး ဘုရားစာရြတ္သြားၾကတုန္း။

သူတုိ႔ေမးၾကည္႔ရင္ သရဲကုိ ေၾကာက္တာလား၊ ရုကၡစုိးေၾကာက္တာလား၊ နတ္ကုိ ေၾကာက္တာလားဆုိတာ ေရေရရာရာမသိ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ႔ အကုန္လုံးလုိ႔ေရာခ်ၿပီး သုံးခုစလုံး ဘာမွလည္း မျမင္ဖူးၾက။ အရြက္ေလးတစ္ရြက္ေတာင္ မခူးရဲၾက။ ေညာင္သစ္ကုိင္းေျခာက္ေလးေတာင္ ထင္းစုိက္ဖုိ႔မယူရဲၾကဘူး။ ဒါကုိ ကၽြန္မက ခုခ်ိန္မွာ ဝမ္းသာေနႏုိင္ခဲ႔ၿပီ။ တစ္ခုခုဆုိရင္ အပင္ခုတ္ဖုိ႔၊ ထင္းလုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားေနသူေတြအတြက္ အခြင္႔အေရးမရႏုိင္ေတာ႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ကုိ ရုကၡစုိးျပဳစားမွာ ေၾကာက္သလုိ၊ နတ္ကုိင္ခံရမွာ၊ တစ္စုံတစ္ခုျဖစ္မွာကုိလည္း ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ရွိေနေသးတယ္။ တစ္ဖက္ကၾကည္႔ရင္ မေကာင္းေပမယ္႔ တစ္ဖက္ကၾကည္႔ရင္လည္း သစ္ပင္ႀကီးေတြအတြက္ ဝမ္းသာေက်းဇူးတင္မိတယ္။

လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သစ္ပင္ႀကီးေတြ ေအာက္မွာ ေတြ႔ရတဲ႔ နတ္စင္၊ နတ္ကြန္းေလးေတြက ဒယိမ္းဒယုိင္ေလးေတြျဖစ္ေနၿပီး သစ္သားအေဟာင္း၊ သစ္သားအေဆြးေလးေတြ ျဖစ္ေနေပမယ္႔ အဲဒီ အရွိန္ေလးေတြကပဲ ရွိေနေသးလုိ႔လားမသိ။ သူတုိ႔ ေဘးဘီအထက္မွာ စိမ္းစုိေဝဆာ၊ အုံ႔ဆုိင္းေနတဲ႔ သစ္ပင္ႀကီးေတြကေတာ႔ ခံ႔ခံ႔ထည္ထည္ရွိေနပါတယ္။ ဘယ္အပင္ႀကီးမွ ရုကၡစုိးရွိတယ္ဆုိတဲ႔ ဆုိင္းဘုတ္မတပ္ထားေပမယ္႔ အပင္ႀကီးရင္ ရုကၡစုိးရွိတယ္ဆုိတဲ႔အရိပ္၊ အသိေၾကာင္႔ ဖေယာင္းတုိင္၊ အေမႊးတုိင္၊ ပန္းေတြ ပူေဇာ္ပသေနတာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္

အပင္ႀကီးေတြမွာ သရဲ၊ ဘီလူး၊ ၿပိတၱာ ေတြ မွီခုိေနထုိင္တယ္ဆုိတဲ႔ အစြဲ၊ အသိေတြအစား ရုကၡစုိးနဲ႔ နတ္ေတြရွိတယ္ဆုိတဲ႔ အသိက လူေတြရဲ႕စိတ္ကုိ ပုိဝင္ေရာက္လာၿပီး ေတာ္ရုံနတ္ကြန္းကုိ မဖ်က္ရဲသလုိ သစ္ပင္ကုိလည္း မခုတ္ရဲၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ၿမိဳ႔တစ္ၿမိဳ႕၊ နယ္ၿမိဳ႕ေတြရဲ႕သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အပင္ႀကီးေတြ ေအာက္မွာ နတ္ကြန္းေလးေတြ စီစီရီရီရွိေနပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ေနရာ အပင္ေသးရင္ေသးသလုိ နတ္ကြန္းငယ္ငယ္ေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ရုိးရာအသိေလးေတြ၊ ရုိးရာဓေလ႔ေလးေတြ၊ ဆုိင္ရာပုိင္ရာေလးေတြ ျပဳလုပ္ျခင္းအေပၚ ဘယ္သူမွ အေႏွာင္႔အယွက္မျပဳၾကပါဘူး။ အဲဒီလုိ မျပဳမူျခင္းကဘဲ အပင္ေတြအတြက္ ရွင္သန္ဖုိ႔ အခြင္႔အေရးတစ္ခုလုိ ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ခရီးသြားတုိင္း ျမင္ေတြ႔ေနက်ျဖစ္တဲ႔ အပင္ႀကီးေတြေပၚက ရုကၡစုိးနဲ႔ အပင္ႀကီးေတြေအာက္က နတ္ကြန္းေလးေတြကုိ ျပဳလုပ္ေပးထားတဲ႔အေပၚ စိတ္ထဲ ေက်းဇူးတင္မိပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ေလးေတြရွိေနလုိ႔ အပင္ႀကီးေတြ ေနသာထုိင္သာရွိေနတာကုိက မိမိတုိ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ ခံတပ္နဲ႔အားတစ္ခုပါပဲ…။


ေခ်ာအိမာန္ (မႏၱေလး)

ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္

အတြဲ(၁၆)၊ အမွတ္(၂၂)၊

၅-၆-၂၀၁၂ အဂၤါေန႔။

2 comments:

myothakoyin said...

As a newly visited city boy, I first couldn't believe about those huge trees which, the local friends proudly said, can shelter (from...say, rains) about 50 'hle' (carts) easily. So they took me around Myottha, Innwa, TadarOo areas where many of those trees are. I was speechless to see those at least hundreds years old massive trees ( njaun? banyan tress?) with their strong akain akhe ( branches and twigs) so crowed and dense that each tree can be called a mini-forest. Hope they are still there.

Junemoe said...

ဟုတ္တယ္ ဆရာမေရ...
လူေတြက ေၾကာက္စရာရွိမွ ေၾကာက္ၾကတာ..
ေၾကာက္စရာမရွိရင္ အကုန္ လုပ္ရဲၾကတယ္.. ဒါ သဘာ၀ပဲ ထင္ပါရဲ႕...
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ခံတပ္ဆုိတဲ႔ နတ္ကြန္းေတြရွိေတာ႔ ေညာင္ပင္ႀကီးေတြအတြက္က အားတစ္ခုပါပဲဗ်ာ..

ခင္မင္ေလးစားလ်က္
ဂၽြန္မုိး